Snor, sol, shopping och jobb

Nu var det några dagar sen jag skrev nåt här, blir så ibland.. Känns som att det kan vara två små troll som gör det svårt att hinna med :)
 
Ja, busarna har sett till att vi har haft fullt upp och varit lite extra trötta på dagarna. På dagarna får vi jaga dom och torka snoriga näsor, på kvällarna och nätterna är det fight när nässug och näsdroppar ska fram.
Tyvärr så har snorigheten inte lugnat sig nåt och näsorna rinner för fullt hela dagarna, jag hoppas verkligen dom blir friska snart så vi kan få sova lite bättre.
 
I helgen var vi i stugan med mamma och pappa. På lördagen var det verkligen jättefint väder och vi tog skidorna ner på sjön och fikade och solade. Det var riktig sommarvärme eftersom det var totalt vindstilla! Men det var livsfarligt, för under den nyfallna snön var det blankis! vi drog alla några vurpor innan vi var hemma igen :)
 
 
 
Igår var det dags för jobb för mig. Det är så roligt att vara tillbaka och det känns knappt att jag varit borta.. på gott och ont :) det är skönt att komma in i rutiner men samtidigt känns det läskigt att tiden jag varit hemma med barnen har gått så fort!
 
När jag hade slutat i går gick jag ner en snabbis på stan. Jag ska skulle prova ettpar skor och köpa lite näsgrejor till barnen.. men jag kunde inte hålla mig från att shoppa lite till barnen. Ett varsitt par jeans och två tröjor till Lo.
 
Barnen tar en liten tupplur nu, sen är det bara att packa ner dom så ska vi ta dagens långprommis :)

Kommentera här: