Stockholmshelgen!

Oj, vad veckan hat sprungit iväg!! Det är redan torsdagkväll och jag har inte hunnit, orkat eller kommit ihåg att skriva ett inlägg om vår resa till Stockholm.

Vi åkte direkt efter jobbet i fredags, flygbussen går precis utanför jobbet så det var supersmidigt att ta sig ut till flygplatsen. Så sjukt skönt att flyga! 50 min istället för 6 timmar.. Och det kostade dessutom näsan lika mycket. Så det var ett lätt val!

Vi bodde på Amaranten på Kungsholmen, samma hotell som jag och Lotti bodde på när vi var ner i höstas. Det bar bättre då eftersom dom höll på att renovera lobbyn och restaurangen, men annars tycker jag att det är ett bra hotell väldigt centralt. Och väldigt nära Vapiano, tumme upp på den! 

Så självklart blev det middag där på fredagkväll innan vi, jo, det är sant, gick och la oss! Alla, utom Elin ;), var slitna efter en veckas jobb och ville sova och vila upp oss till lördagens bravader :)
Tyvärr var jag sjukt dålig på att ta bilder under resan.. Det här är den enda från fredagen, sorry Elin, men jag tycker du är söt på den här bilden, som en liten kanin ;)

Lördagen var hektisk! Vi började med en härlig frukost, sen var det upp på rummen, fixa det sista och ut på stan! Vi gick i butiker och shoppade lite sporadiskt innan vi märkte att klockan sprungit ifrån oss! Det blev en snabb lunch i Kungsträdgården innan vi skyndande oss till bolaget för att köpa skumpa och sen hem till hotellet. Sen tror jag att vi slog nåt slags rekord i att göra oss iordning, och tyvärr han vi knappt känna smaken av skumpan vi stod i kö i 40 min för... 
Bästa brudarna i kungsan
 
Sen gick vi återigen till en italiensk restaurang, tyvärr blev jag och Veronika inte direkt nöjda med maten.. Jag skickade tillbaka maten för första gången i mitt liv, men tyvärr var det inte bättre andra gången.. Men det var väldigt gott vin iaf :D

Sen var det bara att hoppa i taxin och åka till cirkus för att äntligen få se Lena!
Det blev lite stressigt innan vi kom på plats, men oj vad bra det var! Hon är ju så grym! Sjukt kul!


Efter det var det dags att göra stan osäker!!
Vi åkte runt med taxi ett par gånger innan vi hamnade på nån irländsk pub med dansgolv (i väntan på att den sjuuuuukt långa kön på Golden hits skulle bli lite kortare..).
Och shiiiit va kul vi hade där! Vi kunde inte sluta dansa och det var så grymt bra musik!
Sen stängde dom.. Klockan var 3! Och Golden hits stängde tydligen också 3.. Så vi gick till närmaste ställe som hade öppet till 5, jo det är sant! Vi ville dansa mera!!! 
Vi kom hem till hotellet 05.20.. Ganska trötta men sjukt nöjda och glada!

Det blev en halvsnabb frukost innan vi tog vårt pick och pack och åkte till flygplatsen.
Väl framme i Östersund kom Vikor och barnen och mötte oss. Ååååh vad jag blev glad av att se dom! 

Men oj villen bra helg vi hade i Stockholm! Tack tjejer! Det där gör vi om!!!

Kommentera här: