En såndär dag..

Idag var en sån där jobbig vardag..

Jag var pigg imorse och det var inga problem att åka iväg till jobbet. 
Dagen på jobbet kändes också bra som vanligt.. Men sen, när jag skulle hämta barnen..

Det började med att typ alla barn var i hallen och skulle ut, mina barn var påklädda och jag försökte rycka med mig de grejor vi skulle ha med oss hem. Som tur var så var barnen medgörliga och gick hand i hand till bilen.

När vi kom hem så var vi ute en stund.. Suck. Barnen sprang åt varsin håll, ena ut i vägen för att kolla på en grävmaskin, andra sprang till den djupaste vattenpölen på gården. Jag blev lite lätt stressad och kände att det var dags att gå in och laga mat.. Om det ändå var så enkelt.. Noa var inte på Lon sida och han ville absolut inte gå in. Jag försökte lyfta in honom men han bara skrek och ålade ut så fort jag skulle hämta in Lo. Tillslut fick jag in båda två och lyckades låsa dörren så att Noa inte smet ut igen.

Jag tänkte att vi skulle äta potatisbullar bara för att göra det enkelt, trodde jag ja.. 
Så gulligt i början ;)
Innan jag ens hann börja med maten så hade Noa hunnit hälla ut en liter vatten över hela bänken och golvet och Lo stod och diskade och slickade i sig skum!!  Baaaah!! 

Barnen var hungriga och jag hann bara skära upp mat innan dom hade slut igen, så tyvärr hann jag knappt äta själv, och när jag äntligen satt mig skulle Lo sitta i mitt knä och äta av min mat. 
Men den här gången fick hon inte det, jag var tvungen att få i mig lite mat också och nu fick hon faktiskt sitta på sin stol! 
När Lo äntligen accepterade det och satt på sin stol skulle Noa äta hennes mat, han skulle mata henne, sitta på hennes stol och självklart ramlade han ner tillslut.. Mer gråt och skrik, men som tur var gick det bra och det räckte att pussa och blåsa lite.

Det kanske inte låter så farligt, det är väl egentligen varje småbarnsförälders vardag, men vissa dagar är sjukt kämpiga och energin och orken finns bara inte där. Idag var en sån dag.

Nu sover barnen och jag längtar redan tills imorgon och få mysa med dom bär dom kommer och kryper upp i sängen på morgonen :)

Nu ska jag lägga mig i sängen och fortsätta med mina mormorsrutor :)

Kommentarer:

1 Lotti:

Det behöver inte låta så illa när man förklarar det för att det ska kännas som att man bestiger berg på em. Bra jobbat! Idag är en ny dag :)

Svar: Ja, det är höga berg ibland.. Men som sagt, idag är en en nu härlig dag :D
Jenny

Kommentera här: