Busfrön

I tisdags var det kalasdags, farmor-Eva fyllde år :)
Vi åkte hem direkt efter förskolan och bytte om lite snabbt innan vi åkte. Det blev min favorit, smörgåstårta, till middag. Och det märktes att Lo är min dotter.. Hon åt som en galning :)
Uppklädda busfrön
Det var en riktigt mysig eftermiddag men tyvärr ville inte barnen somna trots sen kväll.. 

Vi tog bort sidorna på spjälsängarna förra måndagen och läggningarna som förut har tagit ca 1 min tar numer 1 timme! Ja, det är sant! 1 timme! Dom bara busar och härjar och vägrar somna. Det är såååå frustrerande! Dessutom har jag haft en långdragen förkylning som resulterat i en seg bihåleinflammation.. Så det har varit lite extra jobbigt med allt bök på kvällarna..
Kvällsbus

Meeeen, vi kom på en lösning. Vi vänder på sängarna så de öppna sidorna är in mot väggen. När dom somnat vänder på sängarna igen så riskerar vi inte att nån av dom klättrar över och gör illa sig.
Win win skulle jag vilja säga :)

Kommentera här: