Norrköping?

Hur i hela friden hamnade jag här? I Norrköping av alla ställen..


Jag bor nu i en underbar trea med min underbara pojkvän i Norrköping.

Och ska jag var helt ärlig så vet jag inte riktigt hur jag hamnade här. Vad tusan gör jag i SÖDRA sverige? Jag tycker ju om snö och skidåkning, att skotta, att hoppa i snöhögar, att dra på sig en stor och bylsig halsduk, att förfrysa tårna när man väntar på bussen.. mmmm, vinter!


Just nu känns det inte som om det var ett speciellt genomtänkt val. Jag sitter här hemma, ensam och utan jobb. Viktor jobbar 10-19 nästan varje dag, så dagarna blir låååånga här hemma i lägenheten..


Men nu har tillvaron blivit bättre ändå, jag har hittat en sysselsättning, en foderhäst. Så 4 dagar i veckan åker jag ut till stallet och fördriver några timmar. Det som är segast är just att fördriva tiden tills jag får sällskap.

Jag kollar konstant på klockan och räknar minuter tills Viktor kommer hem. men tiden går låååångsaaamt!
Men, när klockan är 19.10 klär jag på mig och springer ner för trappan, ut på gården och över parkeringen. Och så ser jag honom komma ut genom dörren vid sibylla, Viktor, min stora kärlek!! Mitt älskade troll!


                         


Kommentera här: